KvK-nummer: 64025160
Corporate Story
Geloof jij erin dat je jouw dromen waar kunt maken? Wij wel! De filosofie achter ons bedrijf is dat we een podium willen bieden aan ambitieuze personen, die nergens de kans krijgen om hun talent te laten zien. En dan in het bijzonder personen die met hun talent mensen willen inspireren en vermaken, die vooruit willen in het leven maar niet altijd weten hoe ze dat moeten doen. Dat is de fundering van Speaker’s Night Productions.
Over onze oprichter
Het was augustus 2015 toen Pascal Fredrik een meeting had met de mastermindgroep waar hij deel van uit maakte. Die meetings stonden in het teken van groei, ambitie en succes en hij besprak zijn wens om anderen te helpen door ze te motiveren en inspireren. De groepsleider zei dat het een goed idee was als we ons als groep gingen ontwikkelen tot motivatiespreker. Hij was eerder naar een event geweest waar motivatiesprekers grote groepen mensen op sleeptouw namen en dat ze dat professioneel deden. Vanaf dat moment was Pascal’s missie geboren: Hij moest en zou spreker worden!
De dag na de meeting begon hij onderzoek te doen naar mogelijkheden om carrière te maken als spreker. Hij benaderde bedrijven en instanties met de vraag of ze interesse zouden hebben in een spreker, maar telkens kreeg hij een en dezelfde afwijzing. Hij was niet bekend, had geen trackrecord en dus geen aantoonbare toegevoegde waarde. Daarop besloot Pascal dat hij moest toetreden tot een boekingsbureau om op die manier carrière te maken.
Na een paar boekingsbureaus te hebben bekeken, koos hij ervoor om contact te leggen met Speakers Academy, het grootste boekingsbureau van Nederland. Pascal vroeg hoe hij in aanmerking kon komen om als spreker te worden opgenomen in hun sprekersregister en hij kreeg een waslijst van 3 A4-tjes met punten. Al gauw had Pascal door dat als hij hier stappen in wilde maken, dat hij zelf voor een podium moest zorgen om zijn portfolio op te bouwen.
Bij de volgende mastermindmeeting deelde Pascal zijn onderzoek en uitkomsten. In de tussentijd had hij al contact gelegd met buurthuizen om daar ruimtes te huren waar ze mensen konden uitnodigen en hun presentaties konden geven. Al gauw zakte de motivatie bij de andere groepsleden in hun schoenen, dus nam Pascal het initiatief om alles te organiseren. Hij sloot een deal voor 3 bijeenkomsten bij het buurtcentrum en noemde het event Speak To Unite.
Die 3 bijeenkomsten bleken gouden lessen voor Pascal. Om publiek enthousiast te maken om naar de bijeenkomsten te komen, moest hij een aantrekkelijkere locatie hebben. De bijeenkomst moest gepresenteerd worden als een evenement, een avondje uit. En ten derde, de sprekers moesten dusdanig ondersteund worden met geluid en beeld waardoor ze als deskundigen konden worden neergezet. Het was tijd voor de volgende stap…
De Nieuwe Bibliotheek in Almere was zeer modern met een theater, waar alles samen leek te komen. Na een goed gesprek met de evenementen coördinator sloot Pascal een deal voor 3 edities als pilot. Hij zou de gehele organisatie op zich nemen en de bibliotheek zou de ruimte aanbieden en het event in de programmering opnemen. Het event groeide per editie en werd verlengd met 2 edities. In de tussentijd gingen de deuren, die eerder gesloten bleven, nu wel open voor Pascal als spreker.
Een jaar na zijn contact met Speakers Academy was Pascal erin geslaagd om een trackrecord op te bouwen als spreker met de nodige opdrachten, testimonials en beeldmateriaal. Hij kon zich eindelijk aanmelden en werd opgenomen in de procedure. Na 6 lange weken kreeg hij een uitnodiging om langs te komen, waar hij te horen zou krijgen dat hij mocht toetreden tot het professionele platform van Speakers Academy!
Door dit succesverhaal besloot Pascal om door te gaan met Speaker’s Night en het podium aan te bieden aan andere ambitieuze sprekers. In de 3 seizoenen breidde hij het aanbod uit van sprekers tot presentatoren, zangers en zangeressen, comedians, dance crews, bands en crowdmanagers. Het was nu tijd voor de volgende stap. Speaker’s Night moest worden omgebouwd tot bedrijf. Er moest worden nagedacht over verdienmodellen en Speaker’s Night Productions is de uitkomst.
Bedrijven waar wij mee samenwerken
We zijn trots dat we inmiddels mogen zeggen dat we met deze bedrijven hebben samengewerkt. Daarnaast zijn we trots te vermelden dat we steun bieden aan goede doelen organisatie JINC, zowel in de vorm van trainingen als jaarlijkse donaties. Voor ieder verkocht kaartje voor een event of deelname aan een training gaat er een percentage naar JINC.
Waarom JINC?
JINC strijdt voor een maatschappij waarin je achtergrond niet je toekomst bepaalt en waarin ieder kind kansen krijgt. Ieder kind heeft talent en JINC richt zich dan vooral op de meer dan 600.000 Nederlandse kinderen die opgroeien in een omgeving met veel werkloosheid en weinig rolmodellen. Via het JINC-programma helpen ze kinderen van 8 tot 16 jaar aan een goede start op de arbeidsmarkt. Zo maken ze kennis met allerlei beroepen, ontdekken ze welk werk bij hun talenten past en leren ze solliciteren. Jaarlijks biedt JINC meer dan 43.000 basisschool- en vmbo-leerlingen de kans om te groeien. Ze werken samen met het onderwijs en partners uit het bedrijfsleven.
Speaker’s Night Productions wil de kans om verschil te maken in het leven van kinderen en om hun binding met de maatschappij te versterken niet missen en steunt JINC graag bij hun missie om kinderen een inspirerende ervaring te bieden. We doneren jaarlijks een deel van de omzet aan JINC en ondersteunen daarmee de strijd tegen ongelijkheid en hun inzet voor een succesvolle toekomst voor ieder kind!
Koop je een kaartje voor een event, een training, boek je een artiest of geef je je op voor de Talent Academy? Weet dat je daarmee ook steun biedt aan JINC!