‘Waarom trap ik er steeds weer in?’

Ben je weleens bij een event van Amerikaanse wealth coach JT Foxx geweest? Een man die celebrities als Scharzenegger, Stallone en Al Pacino coacht op het gebied van welvaart. Hij kwam helemaal naar Nederland met drie coaches die hij in dienst heeft. De zaal in het Novotel hotel zat vol met 256 mensen. Kennelijk allemaal mensen die verandering of verbetering willen in hun huidige situatie. De behoefte is er dus. Waarom gingen veel mensen toch weg met een vervelend gevoel?

Je hoort het vaker van mensen die naar dit soort events gaan, dat ze het op een gegeven moment niet meer waardevol vinden. Altijd maar dezelfde tactieken. Gratis instappen en dan als aanwezige zogenaamd aanbiedingen krijgen voor een masterclass. Garantie kan niemand je geven als het gaat om het bereiken van succes, want de enige die je dat geven ben je zelf. Daarom geloven wij in sprekers die door hun deskundigheid de handvatten kunnen bieden van hoe zij het in de praktijk hebben gedaan om succes te verkrijgen.

Maar levert dat wel geld op?
Er is niets mis met geld verdienen en organisaties die hier een slim businessmodel van hebben gebouwd, maar de bezoekers van dit soort events maken vaak hetzelfde geluid. ‘Goh wat duurt het te lang. Wat is het moeilijk om je aandacht er bij te houden. Wat zijn die sprekers toch lang aan het woord, etc.’ Daarmee zou je denken dat er een behoefte is en een probleem. De oplossing zou dus liggen in een sprekersevenement waar er niet urenlang wordt gesproken door 1 spreker en je geen cursussen door de strot worden gedauwd.

Wat wil men dan wel?
Mensen willen succes en komen graag luisteren naar iemand die iets bereikt heeft waar we zelf van dromen. Toch gaan de meesten gedesillusioneerd naar huis. Het voordeel van een event waar sprekers staan die nog geen grote naam hebben, maar wel op de deur van morgen kloppen, is dat ze dichter bij de mensen staan. Als toeschouwer heb je daardoor een gevoel van herkenning en hoor je hoe iemand in wie jij je kan verplaatsen succes heeft bereikt.

Apollo
Amerika is bekend om het ontdekken van nieuw talent. Het legendarische Apollo theater heeft talloze amateurs voortgebracht zoals James Brown en de Jackson 5. Toen was een kaartje een paar dollar, maar nadat deze talentvolle amateurs doorbraken werden de kaartjes steeds duurder en duurder. Het is ook mooi om erbij te zijn om vanaf daar te zien hoe hij of zij groeit tot een topper. Kijk maar naar Najib Amhali. Bij zijn 2e show (Freefight) was hij een frisse, hongerige, ambitieuze man die kort daarna doorbrak en nog twee sterke producties afleverde. Eenmaal aan de top ging het bergafwaarts, maar je kan nog steeds genieten van die man die toen nog haar had en ontzettend succesvol was in zijn grappen.

Speaker’s Night
De sprekers van de toekomst staan bij ons op de planken. Van beginnend, gevorderd tot top. Er wordt aandacht besteed aan dezelfde behoefte als bij de andere businessclasses, maar dan wel meer gericht op de interesse, korter van stof, meer afwisseling, meer entertainment en… Natuurlijk. Meer gerichte tips, tricks en handvatten die je direct kunt toepassen in de praktijk.

Deel dit bericht

Share on facebook
Share on twitter
Share on linkedin
Share on whatsapp
Share on email